1 „Ala ma kota”
Zaczynamy od rzeczy najprostszych. Tematem zajęć będzie:
- Logowanie się do systemu.
- Obsługa środowiska — galopkiem.
- Mój pierwszy program.
- Zmienne i ich deklaracje.
- Podstawowe operacje arytmetyczne.
- Podsawowa instrucja wyprowadzania informacji printf()
- wyprowadzanie tekstu,
- wyprowadzanie nowej linii,
- wyprowadzanie liczby.
- Instrukcja if i if — else.
- Polecenie for (pętla)
1.1 Zadanie do wykonania
- Pobierz, skompiluj i uruchom pierwszy program w C: helloworld.c wyświetlający na ekranie tekst.
- Przykładowy program czyparzysta.c wyświetla na ekranie wylosowaną liczbę oraz informację, czy jest ona parzysta, czy nieparzysta. Do losowania użyto funkcji rand() z biblioteki stdlib.h. Do inicjalizacji generatora liczb losowych użyto funkcji srand() za pomocą instrukcji: srand(time(NULL));, gdzie time() to funkcja z biblioteki time.h. Do ustalenia zakresu losowanych liczb użyto operatora reszty z dzielenia, czyli %.
- Napisać program wypisujący tekst „Ala ma <> kota” (gdzie w miejscu <> będą pojawiały się liczby od 0 do 99, a słowo kota będzie miało poprawną formę (to znaczy „Ala ma 1 kota” ale „Ala ma 2 koty”.
- Zapoznać się z innymi problemami na liscie zadań numer 1.
2 Wersja PDF tego dokumentu…
Wersja: 58 z drobnymi modyfikacjami! data ostatniej modyfikacji 2021-02-28 18:43:05 +0100