1 Uruchamianie
Super ()–A i wpisujemy Anjuta (
)
Po uruchomieniu Anjuty widzimy bardzo ładny ekran startowy pozwalający wybrać czynność, którą chcemy wykonać
Nie dajmy się skusić na plik: co prawda otwiera się edytor, działa podświetlanie składni, ale później niewiele można z tym zrobić. Nie da się łatwo (toi znaczy wybierając odpowiednie polecenia z menu) pliku skompilować, a programu uruchomić. Wybrać musimy Projekt.
2 Projekt
Po wybraniu opcji Projekt otwiera się okienko oferujące szereg możliwości. Nas interesuje język C i projekt Standardowy!
Zaznaczamy, klikamy Dalej. Wypełnić musimy nazwę projektu: na przykłąd test1, pozostałe informacje możemy pozostawić bez zmian. Klikamy Dalej.
W kolejnym okienku pozostawiamy wszystko bez zmian.
Otwiera się kolejne okno opisane jako Summary: klikamy Zastosuj.
3 Biblioteka matematyczna
Gdy chcemy korzystać z funkcji matematycznych musimy wykonać dwie czynności:
- Dodać na początku programu
#include<math.h>
- Nakazać kompilatorowi przeglądanie tej biblioteki podczas procesu kompilacji.
Aby zrealizować drugą czynność należy
- Wskazać prawym przyciskiem myszy wybrany projekt (w naszym przypadku test).
- Z podręcznego menu wybrać pozycję „Właściwości”.
- W otwartym okienku, w polu „Biblioteki” dodać -lm i nacisnąć „Zastosuj”.
4 Wersja PDF tego dokumentu…
Wersja: 5 z drobnymi modyfikacjami! data ostatniej modyfikacji 2016-02-19 08:49:24 +0100