CodeLite

1 Uruchomienie

Super–A i piszemy CodeLite.

CodeLite to nieco bardziej zaawansowane IDE. Program jest większy i w efekcie nieco wolniejszy. Aby z niego korzystać trzeba zapoznać się z ideą projektu. A nawet z ideą nieco bardziej ogólną: „przestrzeni roboczej” czyli Workspace.

Program po uruchomieniu wygląda jakoś tak:

PIC

Nie jest niestety do końca spolszczony, ale nie powinno to być żadnym problemem.

2 Przestrzeń robocza

Pracę rozpoczynamy od przygotowania sobie przestrzeni roboczej: tworzymy Workspace. Z menu wybieramy Workspace Create new workspace:

PIC

Musimy podać nazwę (na przykład Laboratorium) i zdecydować gdzie kartotekę z naszymi projektami umieścić. Proponuję nie umieszczać tego w kartotece .codelite, lepiej umieścić to w kartotece głównej (kasujemy napis .codelite)

PIC
I naciskamy klawisz Create.

3 Projekt

Każde zajęcia laboratoryjne proponuję traktować jako jeden (lub więcej projektów). Aby utworzyć projekt wybieramy Workspace Create New Project albo likamy prawym klawiszem myszy na na ikonie projektu w przeglądarce po lewej stronie okna

PIC

i wybieramy z menu Create New Project

PIC

Nie zmieniamy kategorii (Console), typ zmieniamy na Simple executable (gcc). Decydujemy się na nazwę projektu (test1) i wstawiamy ptaszka koło Create the project in separate directory. Na koniec klikamy w klawisz OK.

Przeglądarka po lewej stronie wygląda jakoś tak

PIC

Zielony kolor folderka przy nazwie naszego projektu (test1) oznacza projekt aktywny. CodeLite automatycznie utworzyło program źródłowy widoczny po podwójnym kliknięciu na nazwie pliku (main.c) w oknie edytora

PIC

Program modyfikujemy tak aby wyprowadzał jakiś napis, który lubimy:

#include <stdio.h>int main(int argc, char **argv)
{
printf(“Ala ma kotan”);
return 0;
}

zapisujemy (File Save albo Ctrl-S), następnie z menu Bild wybieramy Build Project (albo naciskamy F7) (pojawienie się w dolnym okienku napisu:

PIC

świadczy, że wszystko poszło dobrze. Uruchamiamy nasz program (Build Run albo Ctrl-F5). Program uruchomi się w osobnym terminalu:

PIC

Naciskamy Enter aby terminal zlikwidować…

Kolejny projekt tworzymy w sposób podobny:

PIC

Ten „zielony jest aktywny” a pomarańczowy nieaktywny. Aby zacząć pracować z projektem test2 wskazujemy go kursorem myszy i prawym klawiszem wybieramy Set as Active

4 Wersja PDF tego dokumentu…

pod adresem.

Wersja: 7 z drobnymi modyfikacjami! data ostatniej modyfikacji 2016-02-19 13:32:56 +0100