1 Uruchomienie
Super–A i piszemy CodeLite.
CodeLite to nieco bardziej zaawansowane IDE. Program jest większy i w efekcie nieco wolniejszy. Aby z niego korzystać trzeba zapoznać się z ideą projektu. A nawet z ideą nieco bardziej ogólną: „przestrzeni roboczej” czyli Workspace.
Program po uruchomieniu wygląda jakoś tak:
Nie jest niestety do końca spolszczony, ale nie powinno to być żadnym problemem.
2 Przestrzeń robocza
Pracę rozpoczynamy od przygotowania sobie przestrzeni roboczej: tworzymy Workspace. Z menu wybieramy Workspace → Create new workspace:
Musimy podać nazwę (na przykład Laboratorium) i zdecydować gdzie kartotekę z naszymi projektami umieścić. Proponuję nie umieszczać tego w kartotece .codelite, lepiej umieścić to w kartotece głównej (kasujemy napis .codelite)
I naciskamy klawisz Create.
3 Projekt
Każde zajęcia laboratoryjne proponuję traktować jako jeden (lub więcej projektów). Aby utworzyć projekt wybieramy Workspace → Create New Project albo likamy prawym klawiszem myszy na na ikonie projektu w przeglądarce po lewej stronie okna
i wybieramy z menu Create New Project
Nie zmieniamy kategorii (Console), typ zmieniamy na Simple executable (gcc). Decydujemy się na nazwę projektu (test1) i wstawiamy ptaszka koło Create the project in separate directory. Na koniec klikamy w klawisz OK.
Przeglądarka po lewej stronie wygląda jakoś tak
Zielony kolor folderka przy nazwie naszego projektu (test1) oznacza projekt aktywny. CodeLite automatycznie utworzyło program źródłowy widoczny po podwójnym kliknięciu na nazwie pliku (main.c) w oknie edytora
Program modyfikujemy tak aby wyprowadzał jakiś napis, który lubimy:
{
printf(„Ala ma kotan”);
return 0;
}
zapisujemy (File → Save albo Ctrl-S), następnie z menu Bild wybieramy Build Project (albo naciskamy F7) (pojawienie się w dolnym okienku napisu:
świadczy, że wszystko poszło dobrze. Uruchamiamy nasz program (Build → Run albo Ctrl-F5). Program uruchomi się w osobnym terminalu:
Naciskamy Enter aby terminal zlikwidować…
Kolejny projekt tworzymy w sposób podobny:
Ten „zielony jest aktywny” a pomarańczowy nieaktywny. Aby zacząć pracować z projektem test2 wskazujemy go kursorem myszy i prawym klawiszem wybieramy Set as Active
4 Wersja PDF tego dokumentu…
Wersja: 7 z drobnymi modyfikacjami! data ostatniej modyfikacji 2016-02-19 13:32:56 +0100