1 Wstęp
Dziś poznajemy możliwości obliczeniowe komputera/programu.
1.1 Cel laboratorium
Celem laboratorium jest opracowanie i przedstawienie metodologii sprawdzenia możliwości obliczeniowych komputera/programu, czyli:
- największej liczby dodatniej,
- najmniejszej liczby ujemnej,
- najmniejszej liczby dodatniej (większej od zera)
- używanej liczby cyfr znaczących.
Zadanie można próbować robić w języku python, ale wystarczy arkusz kalkulacyjny programu OpenOffice.or calc. Warto jednak spróbować powtórzyć niektóre idee w Pythonie!
1.2 Pytania
- Sposób zapisu liczb zmiennoprzecinkowych.
- Sposób zapisu liczb zmiennoprzecinkowych (komputer!).
- Co to jest mantysa?
- Co to jest cecha?
2 Zadania do wykonania
- (Szczegółowy) Opis metodologii postępowania wraz z uzasadnieniem.
- Arkusz kalkulacyjny lub program w języku python (C?) wykonujący obliczenia według przedstawionej metodologii:
- największej liczby dodatniej,
- najmniejszej liczby ujemnej,
- najmniejszej liczby dodatniej (większej od zera)
- używanej liczby cyfr znaczących.
3 Tekst instrukcji w formie PDF
Wersja: Wersja: 2 z drobnymi modyfikacjami!z dnia 2015-10-23 10:53:17 +0200