Instrukcje
Zajęcia 1 – wg. planu dr Myszki * (bez sprawozdania)
Zajęcia 2 – wg. planu lab. 2 * oraz lab. 2a * z modyfikacjami (sprawozdanie).
Ad lab. 2a:
- Po ustaleniu okresu zmienności temperatury należy, na podstawie charakterystyki częstotliwościowej, odtworzyć przebieg wyjściowy i przeanalizować ewentualne różnice.
Wskazówka: w Matlabie pomocna będzie funkcja ifft. - W kolejnym kroku należy zbadać wpływ filtracji wybranych częstotliwości na kształt odtwarzanego przebiegu.
Wskazówka 1: filtracja sprowadza się do „zerowania” tych częstotliwości składowych, które uważamy za niepożądane.
Wskazówka 2: podczas „zerowania” trzeba wziąć pod uwagę iż widmo sygnału ma postać symetryczną. - Następnie zaproponować zakres filtrowanych częstotliwości tak aby przebieg zachował swój charakter.
- Udokumentować wnioski i spostrzeżenia.
Sprawozdanie z zajęć powinno zawierać:
- Porównanie wyników interpolacji linear, spline, pchip, cubic
a) przebieg 1 dniowy
b) przebieg 7 dniowy - Porównanie pochodnych do 3 rzędu (włącznie)
metody spline vs pchip/cubic (do wyboru) – przebieg 1 dniowy - Interpolację trygonometryczną przebiegu tygodniowego
a) A(t) -> A(f) następnie odczyt częstotliwości z wykresu amplitudowo-częstotliwościowego
b) A(f) -> A*(t) następnie porównanie z oryginałem
c) „filtracja” w dziedzinie częstotliwości, A'(f) -> A(t) następnie porównanie z oryginałem
Zajęcia 3 – instrukcja **
Pliki:
TN_09 – A, F **
TN_12 – A, F **
TP_12 – A, F **
Zajęcia 4 – instrukcja **
Zajęcia 5 – wg. planu dr Myszki – lab.4 * (bez sprawozdania)
————————————————————————————-
Materiały dodatkowe
Podstawy analizy częstotliwościowej (zajęcia 3)
analiza częstotliwościowa *
przecieki widma (ang.) *
okna czasowe (ang.) *
Aproksymacja (zajęcia 4)
fit, ( oraz dodatkowe fukncje/modele aproksymacyjne)
np.: f = fit(x,y,’exp2′)
polyfit (oraz polyval)
* – kliknij LPM aby otworzyć
** – kliknij LPM aby otworzyć lub PPM aby zapisać plik