Laboratorium 6 (ZIP): Udowodnienie tezy na podstawie odpowiednio zaprezentowanych danych

1 Wstęp

Dziś pokazujemy nasze możliwości prezentowania danych. Potrzebna będzie umiejętność robienia wykresów. I spora pomysłowość.

1.1 Cel laboratorium

Nie wiadomo jaki, ale pakiety „oprogramowania biurowego” ciągle jeszcze odnoszą sukcesy rynkowe. Warto umieć wykorzystać je, żeby komuś coś udowodnić.

2 Zadanie do wykonania

Na stronie http://www.oecd.org/edu/educationataglanceindicatorsrawdata.htm znaleźć można różne interesujące dane na temat edukacji (wyniki różnych danych używanych do tworzenia rankingów dotyczących edukacji). Wybrać interesujący zestaw danych, przeanalizować je, postawi tezę i udowodnić ją ilustrujące odpowiednimi wykresami.

Albo (jak ktoś nie lubi po angielsku) korzystając z usługi Google Trends postawić jakąś tezę (na przykład: w województwie dolnośląskim wzrasta zainteresowanie studiami na AGH) i zilustrować to odpowiednimi wykresami w arkuszu kalkulacyjnym. Hint: Google umożliwia eksport danych w pliku csv (comma separated values); niestety tylko zalogowanym użytkownikom usług Google.

Albo, danych ze strony Aktualny ranking słuchalności użyć do zaprezentowania jakiejś ładnej tezy zilustrowanej ciekawymi wykresami… Niestety coraz trudniej o publicznie dostępne dane na taki temat. Ale są dane przykładowe.

3 Instrukcja w formacie PDF

Instrukcja w formie PDF.