Nowe zasady podejmowania dodatkowego zatrudnienia przez nauczycieli akademickich

Dział Spraw Pracowniczych informuje, że – w nawiązaniu do art. 129 Ustawy /Prawo o szkolnictwie wyższym/ oraz § 6.10 Statutu Politechniki Wrocławskiej – od 1 września br. obowiązują nowe zasady podejmowania dodatkowego zatrudnienia.

  1. Wykonywanie przez nauczyciela akademickiego dodatkowego zatrudnienia w ramach stosunku pracy u więcej niż jednego dodatkowego pracodawcy lub prowadzenie działalności gospodarczej łącznie z jednym dodatkowym zatrudnieniem w ramach stosunku pracy, bez uzyskania wcześniejszej zgody Rektora, stanowi podstawę rozwiązania stosunku pracy.
  2. Podjęcie przez nauczyciela akademickiego, będącego organem jednoosobowym Uczelni lub jego zastępcą, dodatkowego zatrudnienia w ramach stosunku pracy lub rozpoczęcie prowadzenia działalności gospodarczej wymaga wcześniejszego uzyskania zgody właściwego organu kolegialnego Uczelni, pod rygorem wygaśnięcia mandatu.
  3. Podjęcie przez nauczyciela akademickiego dodatkowego zatrudnienia nie może pozostawać w konflikcie z obowiązkami w Uczelni.
  4. Wypowiedenie stosunku pracy lub wygaśnięcie mandatu, o którym mowa w ust. 1 i 2, następuje z końcem miesiąca następującego po miesiącu, w którym Rektor powziął wiadomość o tym fakcie.
  5. Nauczyciel akademicki zawiadamia Rektora o podjętym dodatkowym zatrudnieniu i wymiarze czasu pracy lub prowadzeniu działalności gospodarczej, w terminie siedmiu dni od podjęcia dodatkowego zatrudnienia lub rozpoczęcia działalności gospodarczej.